مقالات آرشیو خبر ها
ده دلیلی که می توانیم به یوونتوس در بازی امشب اعتماد کنیم

ده دلیلی که می توانیم به یوونتوس در بازی امشب اعتماد کنیم

یوونتوس در یکی از حساس ترین دیدارهای این فصل خود چهارشنبه شب به مصاف تاتنهام در لیگ قهرمانان خواهد رفت، مصافی که با شرایط به وجود امده در بازی رفت اهمیت اش برای بیانکونری ها بیش از پیش شده و این تیم و بازیکنانش به خوبی می دانند که در ومبلی چاره ای جز گلزنی و رسیدن به پیروزی ندارند.

 

رقیب انگلیسی نیز نشان داده که از هماهنگی لازم برای یک مصاف خانگی بهره مند است؛ اما مطمئنا نقاط ضعفی نیز در این تیم وجود دارد، با این حال سخت کوشی بازیکنان تاتنهام در کنار انگیزه بالای یوونتوسی ها که می دانند برای صعود به مرحله بعد باید برنده از میدان خارج شوند، می تواند ما را به دیدن دیداری زیبا سوق دهد.

 

در این مقاله به ده دلیلی که می تواند تاکید کند می توانیم به یوونتوس مان اعتماد کنیم که برنده از میدان خارج شود، اشاره می کنیم. ده دلیل و ده عامل فنی، تاکتیکی، تکنیکی، ذهنی و حتی اما و اگرهایی که می تواند امیدبخش تسخیر ومبلی به دست بانوی پیر در تاریخ 7 مارس (16 اسفند) باشد.

 

1 ― برگشت دیبالا

 

نمی توانی به تنهایی برنده باشی و نمی توانی به تنهایی یک تیم را برنده کنی اما با بازگشت او به ترکیب یقینا قدرت و نیروی تهاجمی یووه افزایش می یابد، با اومدن وی قدرت و نظم حرکتی یووه بیشتر می شود و مانور بازیکنان یووه در حملات از نظم بهتری برخوردار خواهد شد. زمانی که دیبالا در زمین باشد می توان از یووه انتظار گلزنی بیشتری داشت و این در حالی ست که یووه در این بازی مجبور به گلزنی ست و شماره ده سیاه و سفیدها امید نخست هوادران به حساب می اید.

 

2 ― دفاع تاتنهام

 

یوونتوس می داند که باید موفق به گلزنی شود، این ماموریت غیر ممکن نیست، دفاع تاتنهام در نقاطی آسیب پذیر نشان داده و یووه با دقت و حملات زهردار می تواند نظم دفاعی این تیم را برهم زند. زمانی که بانوی پیر باید در دیداری گلزنی کند، می داند که چگونه مدافین رقیب را سردرگم کند.

 

3 ― فضای ورزشگاه ومبلی

 

در نگاه اول می تواند شرایط را برای یووه سخت نشان دهد، اما تاتنهام برابر تماشاگران خودی بازی می کند، فشار بر روی بازیکنان این تیم نیز زیاد است، هر اشتباهی می تواند توجهات را بیشتر به خود جلب کند و نظم تیمی را برهم زند. یووه هوشیار خواهد بود و از حملات و ضد حملات به سود خود استفاده خواهد کرد.

 

4 ― دفاع یووه

 

در حقیقت برای صعود به مرحله بعد تنها گلزنی در این بازی فایده ندارد و کافی نیست، اگر دفاع یووه مراقب حملات تاتنهام نباشد و اشتباهی کند همه برنامه ریزی ها از بین خواهد رفت. یوونتوس نباید اشتباهات دیدار رفت را تکرار کند، بیش از پیش پرس خط دفاعی در این بازی اهمیت دارد. باید حملات تاتنهام را بسیار محدود کرد، مدافعین یووه نباید با حملات تاتنهام هماهنگی خود را از دست دهند و نباید اجازه دهند که تاتنهام مانند بازی رفت موفق به گلزنی شود.

 

5 ― بازگشت متویدی

 

در این بازی و در این شرایط مطمئنا حضور بازیکنی مانند متویدی می تواند کمک بزرگی برای یووه باشد. قدرت بدنی بالا این فرانسوی برای تیم و مربی همیشه اهمیت زیادی دارد اما شرایط این بازی متفاوت است و بازیکنی مانند او می تواند امیدهای الگری را برای رسیدن به هدف اش بیشتر کند، بازیکنانی مانند او در این زمین ومبلی می توانند تاثیرگذارتر باشند.

 

6 ― اتفاق ها

 

اتفاق هایی که بدون برنامه ریزی روی می دهند، اشتباهات، خوش شانسی و یا بدشانسی همه می توانند در نتیجه دیدار تاثیر گذار باشند. اگر در بازی رفت ضربه ایگوایین به گل سوم یووه تبدیل میشد شاید هیچ وقت نتیجه دو بر دو را شاهد نبودیم و یا اگر پنالتی را گل کرده بود. در سوی دیگر اگر اشتباه کمتر دیده شده از بوفون را شاهد نبودیم، حالا همه چیز فرق می کرد. هر اتفاقی می تواند نتیجه و روند یک بازی و یک برنامه ریزی کامل را برهم زند. در ومبلی هم هر اتفاقی ممکن است، یک لغزش از سوی یک بازیکن می تواند روند تیمی را کاملا تغییر دهد.

 

7 ― سابقه گذشته

 

همیشه گذشته ای وجود دارد، برگشت و بازنگری به دیدارهای قدیمی و در شرایطی تقریبا یکسان. دو فصل قبل یووه در حالی که در یوونتوس استادیوم می توانست برنده از میدان خارج شود در ثانیه های پایانی برابر بایرن مونیخ در یک غافلگیری از ادامه رقابت ها کنار رفت. حالا این شرایط می تواند برای تاتنهام روی دهد، باوری که باعث میشود بازیکنان این تیم خود را در مرحله بعد ببینند، اما شاید همه چیز در دقایق پایانی تغییر کند.

 

8 ― توانایی در واکنش نشان دادن

 

وقتی از توانایی در نشان دادن به موقع واکنش در یک میدان ورزشی و شرایط سخت صحبت میشود نمی توان به راحتی از نام یووه گذشت. یوونتوس به خوبی قدرت و توان فاتح شدن در هر رقابت سخت و عجیب را دارد. در این تیم روحیه و نگرش خاصی برای گذشتن از موانع دشوار موج می زند و همیشه توانسته راه حل هایی مناسب و مثبت برای گذشتن از سخت ترین و منفی ترین لحظات موجود، پیدا کند.

 

9 ― قدرتمندتر شدن ترکیب تیمی

 

می دانیم که یووه در بازی رفت با مصدومین زیادی راهی میدان شد و این مسئله بر ناهماهنگی و عدم نمایش خوب این تیم تاثیر زیادی گذاشت، اما این بار یووه الگری می تواند با ترکیب به مراتب قوی تر برابر تاتنهام قدم به زمین گذارد و نمایش گروهی تیم را بهتر جلوه دهد. هر چند که حضور ایگوایین تا به این لحظه با ابهامات زیادی روبروست.

 

10 ― امید

 

یادتان هست فصل گذشته در لیگ قهرمانان در مرحله یک هشتم نهایی و دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن و بعد برگشت این بازی. درست است که نتایج بازی رفت از اهمیت زیادی برخوردارند اما هیچ چیز در مراحل رفت و برگشت در یک بازی به پایان نمیرسد. هر اتفاقی همان طور که در بخش اتفاق ها گفته شد، می تواند روی دهد. این بار امید را به چاشنی اتفاق اضافه می کنیم تا با امید به روی دادن اتفاقی خوب به سود یووه عاملی برای صعود تیم مان به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در این فصل باشد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: